Witaj w mojej szkole
Jestem nauczycielem od wielu lat – nauczycielem z powołania (przynajmniej tak mi się wydaje ). Od momentu ukończenia studiów pracowałam w różnych szkołach: podstawowych, gimnazjalnych, średnich i prowadziłam kursy językowe na wszystkich poziomach wiekowych. Nauczanie zawsze odgrywało jedną z głównych ról w moim życiu i przynosiło ogromną satysfakcję. Okres pandemii dostarczył nie tylko wielu zmartwień, kłopotów, może niechcianych aczkolwiek koniecznych decyzji, ale również nauczył mnie i wielu nauczycieli korzystania z innych dostępnych źródeł wzbogacania i prowadzenia zajęć. Uświadomił nam także, jak bardzo tęsknimy za swoją pracą i bezpośrednim kontaktem z uczniami. Osobiście zrozumiałam, że (być może to banalnie zabrzmi) nie wyobrażam sobie życia bez zajęć z „moimi łobuzami” i zdecydowanie chcę i będę to nadal robić. Zajęcia w grupie dają energię obydwu stronom. Stawiają wyzwania nie tylko dla uczniów, ale przede wszystkim dla lektora, który musi się postarać, aby zainteresować wszystkich słuchaczy. Tym samym, moim skromnym zdaniem, grupowe zajęcia są większym testem umiejętności pedagogicznych i metodycznych dla lektora, niż lekcje indywidualne. Nauczyciel sprawdza się w trakcie pracy.
Studia, przygotowanie pedagogiczne… to nieodzowne elementy, ale dopiero prowadzenie lekcji i dzielenie się swoją wiedzą pokazują, czy jesteśmy dobrymi nauczycielami. Z kolei uczniowie mają możliwość skonfrontowania swojej wiedzy z rówieśnikami, przedyskutowania nurtujących ich tematów czy choćby naturalnej rozmowy w nauczanym języku obcym z innymi uczestnikami kursu.
Zadowolenie naszych podopiecznych
Dopasowanie lektora do grupy to też, moim zdaniem, bardzo istotny element całej układanki. Nie każdy nauczyciel dobrze czuje się prowadząc zajęcia z daną grupą wiekową. Jedna pani wręcz promienieje mogąc zachęcić maluchy do zabawy, piosenki i ruchu, a inna swoim poczuciem humoru potrafi efektywnie przekonać do siebie starszych słuchaczy sprawiając, że lekcje są oderwaniem od codziennych problemów. Odpowiednia atmosfera i właściwe relacje w czasie nauki przyniosą o wiele większe rezultaty.
Te wszystkie wartości będę starała się wprowadzać w mojej szkole. Ważne będą nie tylko takie aspekty jak dopasowanie wiekiem czy poziomem, ale również kontakt z lektorem i samopoczucie słuchacza na zajęciach. Rozmowy z rodzicami czy samymi uczniami są jak najbardziej wskazane, a moje drzwi stoją dla Państwa otworem. Dodatkowo w recepcji znajdą Państwo WISHBOX – jest to pudełko, do którego możecie wrzucić wszelkie sugestie, życzenia, ale również pochwały dla lektora, którego chcecie za coś docenić. Taka informacja zwrotna to bardzo istotna wiadomość dla całego zespołu.
Serdecznie zapraszam do korzystania z naszych kursów